Toimitusehdot

Yleistä

Tuotteiden myyjänä toimii Glow Finland Oy (Y-tunnus: 2592304-7). Glow Finland Oy:llä on oikeus muuttaa näitä toimitusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Pidätämme oikeuden perua kaupan, mikäli tuotteessa on selvä hinnoitteluvirhe (esim. 100€ tuotetta myydään 10€ hintaan). Tässä tapauksessa asiakkaalle palautetaan rahat tai tuotteen voi vaihtaa toiseen.

Asiakas tilaa tilatessaan myös verkkokaupan uutiskirjeen. Uutiskirjeen voi perua lähetettyjen viestien perässä olevasta linkistä.

Myymme tuotteita vain yli 18-vuotiaille tai huoltajan suostumuksella alle 18-vuotiaille.

Kaikki verkkokaupassa ilmoitetut hinnat ovat arvonlisäverollisia ellei toisin ilmoiteta.

1. Maksutavat

Glow Finland Oy tarjoaa kattavan valikoiman erilaisia maksutapoja. Täydellinen lista saatavilla olevista maksutavoista on ilmoitettu erikseen verkkokaupassa ja se näkyy myös verkkokaupan ostoskorissa.

Checkoutin kautta maksettaessa maksu tehdään Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille.

Luottokorteilla maksettaessa (Visa, Visa Electron, Mastercard) kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.

Maksettaessa Everyday-verkkomaksulla, Glow Finland Oy toimii tuotteiden ja palveluiden myyjänä ja vastaa tuotteiden toimituksista sekä niihin liittyvistä reklamaatioista. Everyday-verkkomaksu toimii maksutapana, laskuttaa asiakasta ja on maksun saaja.

  • Laskulla kertasuorituksena

    Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0. Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.

  • Luotolla kuukausierissä

    Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€. Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %. Tyypillisen 500€:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52%.

Tarkemmat Everyday-maksun sopimusehdot ja luoton myöntäjän tiedot on eritelty Everydayn palvelussa maksettaessa lain vaatimalla tavalla.

1.1 Lasku

Myymme suoraan laskulla vain yrityksille. Kuluttajille suosittelemme laskulla maksamiseen Everydayta.

Myymme laskulla yhteisöille (yrityksille, yhdistyksille ja kunnille), joilla on Y-tunnus. Voit tehdä tilauksen laskulla näppärimmin suoraan verkkokaupan kautta. Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin ja valitse ostoskorissa maksutavaksi yrityslasku.

Laskutuksen hoidamme Trust Kapitalin kautta, joka lähettää laskun puolestamme asiakkaalle. Lasku voidaan toimittaa asiakkaalle joko verkkolaskuosoitteeseen, sähköpostilla tai perinteisesti kirjeellä. Trust Kapital hoitaa laskun osalta myös mahdollisen perinnän. Maksuehtona laskulle on 14 aina päivää netto.

Yritysasiakkaiden tilauksien osalta tarvitsemme varmistuksen, että tilaaja edustaa yritystä. Yleensä tähän riittää organisaation sähköpostiosoite.

Laskulla maksettaviin tilauksiin lisätään 10,00€ laskutuslisä (sis. ALV24%).

2. Toimitustavat

Glow Finland Oy pyrkii toimittamaan tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Lopullinen toimitusaika riippuu tilatuista tuotteista sekä valitusta toimitustavasta. Glow Finland pyrkii varmistamaan, että verkkokaupan sivuilla on saatavilla ajantasainen tieto tuotteiden toimitusajoista. Glow Finland Oy ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle toimituksen viivästymisestä.

Glow Finland Oy toimittaa tuotteet Viron Tallinnasta ulkoistetusta varastosta. Osa tuotteista voidaan toimittaa suoraan asiakkaalle toimittajan tai valmistajan varastosta.

Mikäli asiakkaan tilaamaa tuotetta ei ole varastossa, koko tilaus jää odottamaan puuttuvien tuotteiden saapumista varastoon. Mikäli osa tuotteista toimitetaan jälkitoimituksella, asiakkalta peritään tilauksen postikulut toimitustapojen hinnaston mukaisesti.

Mikäli asiakas on valinnut toimitustavan, jolla ei ole mahdollista toimittaa tilausta perille, varaamme oikeuden muuttaa toimitustavan seuraavaksi halvimpaan tai vastaavaan vaihtoehtoon. Tämä voi johtua esim. tilauksen painosta tai siitä, että kuljetuspalvelua ei ole välttämättä saatavilla kaikille alueille. Tällaisessa tapauksessa emme erikseen palauta asiakkaalle liikaa maksettua toimitustapamaksua. Verkkokauppa on toteutettu teknisesti siten, että vastaavat tilanteet pyritään estämään mahdollisimman hyvin.

Glow Finland Oy tarjoaa tilauksiin kattavan valikoiman erilaisia toimitustapoja. Toimitustapojen lista on erillinen.

3. Palautukset

Ostoksilla on 180 päivän palautusaika. Palautuksista peritään aina poikkeuksetta 5,90 euron suuruiset palautuskulut, jotka vähennetään palautettavasta summasta. Toimituskuluja ei palauteta, mikäli tilaukselta on sellaiset peritty.

Palautettujen tuotteiden täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta. Mikäli tuotteessa on arvonalenemaa, palautuksen määrää voidaan alentaa arvonaleneman mukaisesti.

Palautusten yhteydessä täytyy olla aina meihin yhteydessä ennen palautuksen tekemistä kirjallisesti esimerkiksi sähköpostin tai yhteydenottolomakkeen kautta. Maksamme palautustilanteissa palautettavat rahat tilille vasta, kun tuote on palautunut meille takaisin.

Tuotteet täytyy palauttaa antamiemme ohjeiden mukaisesti. Muussa tapauksessa asiakas vastaa palautuksen kustannuksista täysmääräisesti.

4. Tuntityö

Tilauksista voi toisinaan aiheutua tuntityötä, mikäli asiakkaalla on erityistoiveita esim. tilauksen pakkauksesta tai merkinnöistä. Mikäli ylimääräistä tuntityötä aiheutuu, sen tekemisestä hankitaan aina vahvistus asiakkaalta ennen työn tekemistä.

Tuntityöveloitus on 50,00 euroa tunnilta ja pienin laskutettava määrä on 0,5 h. Tuntityötä voi tulla esimerkiksi painatettujen tuotteiden tapauksessa, mikäli grafiikka ei ole suoraan valmiiksi painatettavissa tai sitä joudutaan muokkaamaan.

5. Riitojen ratkaisu

EU-direktiivin mukaan elinkeinonharjoittajan on ilmoitettava verkkosivuillaan riidanratkaisuelin, joka on toimivaltainen kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisessä riita-asiassa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja voi ODR-foorumin kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. Kuluttaja voi käyttää ODR-foorumilla sähköpostiosoitettamme valotikut at valotikut.fi.

Suomalainen kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

(Päivitetty viimeksi 6.5.2017)